SCRISOARE DE AȘTEPTĂRI PRIVIND PERFORMANȚELE AȘTEPTATE DE LA DIRECTORUL
SC SERVICII DE GOSPODĂRIRE MAGURA CODLEI SRL
Prezentul document a fost întocmit ținând seama de cerințele OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, modificată si aprobată prin Legea nr. 111/2016, de dispozițiile Hotarârii nr. 722/2016 privind aprobarea Normelor metodilogice de aplicare a prevederilor din OUG 109/2011, actualizate.
Aceasta reprezintă un document de lucru care conține performanțele asteptate de la organele de administrare si conducere privind administrarea si conducerea SC SERVICII DE GOSODĂRIRE MĂGURA CODLEI SRL.
Sopul Scrisorii de Așteptari este acela de a:
- Stabili obiectivele pe termen scurt, mediu si lung al societății,
- Stabili performanțele așteptate de către autoritatea publică tutelară,
- Defini principiile de lucru si conduita asteptată din partea societății,
- Consolida încrederea cetățenilor în ceea ce privește capacitatea societății de a furniza Servicii de calitate,
- Îndruma Consiliul de Administrație si Președintele în redactarea Planului de administrare.
Obiect principal de activitate al SC SERVICIII DE GOSPODĂRIRE MAGURA CODLEI SRL conform actului constitutiv:
- Colectare deșeuri nepericuloase Cod CAEN 3811
Structura acționariatului:
- Asociat majoritar 99.97% Municipiul Codlea prin Consiliul Local Codlea si
- Asociat minoritar – 0.03% Comuna Holbav prin CL Holbav
CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
Cel putin doi dintre membrii consiliului de administrație trebuie să aibă studii economice sau juridice și experiență în domeniul economic, juridic, contabilitate, de audit sau financiar de cel puțin 5 ani, conform art. 28 (3) al Legii nr. 111/2016 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.
Atribuțiile consiliului de administrație:
- Consiliul de administrație adoptă, în termen de 90 zile de la data numirii, un cod de etică, care se publică, prin grija președintelui consiliului de administrație, pe pagina proprie de internet a societății și se revizuiește anual, dacă este cazul, cu avizul auditorului intern, fiind republicată la data de 31 mai a anului în curs.
- în termen de maximum 30 zile de la data numirii sale, consiliul de administrație sau supravegere elaborează o propunere pentru componența de administrare a planului de administrare, în vederea realizării indicatorilor de performanță financiari și nefinanciari.
- Consiliul de administrație deleagă conducerea societății unuia sau mai multor directori, numindu-l pe unul dintre ei director general.
- Stabilește nivelul de salarizare ăi alte drepturi, în condițiile legii, pentru personalul angajat.
- Aprobă structura organizatorică și numărul de posturi necesare în vederea bunei funcționări a societății, precum și modificarea organigramei societății condiționate de necesitatea restructurării societății.
- Adoptă Regulamentul de Ordine Interioară, Regulamentul de guvernanță corporativă a Societății, precum și orice alte regulamente necesare în buna funcționare a societății.
- Aprobă sancțiunile pecuniare sau de altă natură pentru personalul angajat.
- Supune, în fiecare an, spre aprobare Adunării Generale a Asociaților, in termen de cel mult 3 luni de la încheierea exercițiului financiar încheiat, raportul cu privire la activitatea societății, precum și proiectul programului de activitate și proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe exercițiul financiar următor.
- Mută sediul social și înființează/desființează filiale și sedii secundare-sucursale, reprezentanțe, agenții, puncte de lucru sau alte asemenea unități fără personalitate juridică.
- Aprobă operațiunile juridice care depășesc valoarea de 10.000 (zece mii) EURO exclusiv TVA, valoarea aferentă fiecărei operațiuni singulare sau operațiuni a cărei executare se desfășoară în mod succesiv.
- Consiliul de administrație convoacă Adunarea Generală a Asociaților pentru aprobarea oricărei tranzacții dacă aceasta are, individual sau într-o serie de tranzacții încheiate, o valoare mai mare de 10% din valoarea activelor nete ale întreprinderii publice sau mai mare de 10% din cifra de afaceri a întreprinderii publice potrivit ultimelor situații financiare auditate, cu administratorii ori directorii, cu angajații, cu acționarii care dețin controlul asupra societății sau cu o societate controlată de aceștia. Obligația de convocare revine consiliului de administrație și în cazul tranzacțiilor încheiate cu soțul sau soția, rudele ori afinii pana la gradul IV inclusiv ai persoanelor prevăzute mai sus.
- Consiliul de administrație elaborează un raport anual privind activitatea întreprinderii publice, nu mai tarziu de data de 31 mai a anului următor celui cu privire la care se raportează. Raportul se publica pe pagina de internet a întreprinderii publice.
- Consiliul de administrație, în cazul în care conducerea executivă este exercitată de directori, are obligația să transmită Ministerului Finanțelor Publice și autorității publice tutelare, trimestrial și ori de câte ori se solicită, fundamentări, analize, situații, raportări și orice alte informații referitoare la activitatea întreprinderii publice, în formatul și la termenele stabilite prin ordine sau circulare ale beneficiarilor.
- Informează Adunarea Generală a Asociaților asupra oricărei tranzacții încheiate cu o altă întreprindere publică ori cu autoritatea publică tutelară, dacă tranzacția are o valoare, individual sau într-o serie de tranzacții, o valoare de cel puțin echivalentul în lei depășește valoarea de 100.000 (una sută mii) EURO exclusiv TVA, menționându-se, într-un capitol special, în rapoartele semestriale și anuale ale consiliului de administrație, actele juridice încheiate. În rapoarte se precizează următoarele elemente: părțile care au încheiat actul juridic, data încheierii și natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totală a actului juridic, creanțele reciproce, garanțiile constituite, termenele și modalitățile de plată, precum și alte elemente esențiale și semnificative în legatură cu aceste acte juridice. Tot în rapoarte se vor menționa și orice alte informații necesare pentru determinarea efectelor actelor juridice respective asupra situației financiare a societății.
- Prezintă semestrial Adunării Generale a Asociaților un raport asupra activității de administrare, care include și informații referitoare la execuția contractelor de mandate ale directorilor, detalii cu privire la activitățile operaționale, la performanțele financiare ale societății și la raportările contabile semestriale ale societății.
- Consiliul de adminintrație elaborează un raport anual, cu privire la remunerațiile și alte avantaje acordate administratorilor și directorilor în cursul anului finaciar. Raportul este prezentat Adunării Generale a Asociaților care aprobă situațiile financiare anuale și este publicat pe pagina proprie de interet și cuprinde cel puțin informații privind:
- Structura remunerației, cu explicarea ponderii componenței variabile și a componentei fixe;
- Criteriile de performanță ce fundamentează componența variabilă a remunerației, raportul dintre performanța realizată și remunerație;
- Considerentele ce justifică orice schemă de bonusuri anuale sau avantaje nebănesti;
- Eventuale scheme de pensii suplimentare și anticipate;
- Informații privind durata contractului, perioada de prezviz negociată, cuantumul daunelor-interese pentru revocare fără justa cauză.
- Întreprinderea publică, prin grija președintelui consiliului de administrație trebuie să publice pe pagina proprie de internet, pentru accesul acționarilor sau asociaților și al publicului, următoarele documente și informații
- Hotarârile Adunării Generale a Asociaților în termen de 48 ore de la data adunării;
- Situațiile financiare anuale, în termen de 48 ore de la aprobare;
- Raportările contabile semestriale, în termen de 45 zile de la încheierea semestrului;
- Raportul de audit anual;
- Lista administratorilor și a directorilor, CV-urile membrilor consiliului de administrație și ale directorilor;
- Rapoartele consiliului de administrație;
- Raportul anual cu privire la remunerațiile și alte avantaje acordate administratorilor și directorilor în cursul anului financiar;
- Codul de etica în 48 de ore de la adoptare, respectiv la data de 31 mai a fiecarui an, în cazul revizuirii acestuia.
- Consiliul de administratie adoptă masurile necesare pentru rezolvarea altor situații la cererea Adunării Generale a Asociaților.
DIRECTORUL, are în principal următoarele atributii:
- Reprezintă societate în raport cu terții;
- Aplică strategia și politicile de dezvoltare a societății comerciale aprobate de Adunarea Generală a Acționarilor;
- Numește, suspendă contabilul șef, cu avizul Consiliului de Administrație;
- Angajează, promovează și concediază personalul salariat, în condițiile legii;
- Negociază contractul colectiv de muncă cu reprezentanții salariaților, în limitele împuternicirii acordate de consiliul de administrație;
- Negociază în codițiile legii, contractele individuale de muncă;
- Încheie acte juridice în numele și pe seama societății cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
- Stabilește îndatoririle și responsabilitățile personalului societății;
- Aprobă operațiuni de încasări și plăți, potrivit competențelor legale și prezentului act constitutiv;
- Împuternicește contabilul șef precum si orice altă persoană și exercită orice atribuții din sfera sa de competențe;
- Rezolvă orice altă problemă pe care consiliul de adminstrație a stabilit în sarcina sa, prin contractul de mandat;
Misiunea Autorității tutelare – Municipiul Codlea prin Consiliul Local
Misiunea Municipiul Codlea prin Consiliul Local este aceea de a oferi Servicii publice de calitate principalilor beneficiari, cetățenilor Municipiului Codlea, în condiții de eficiență, eficacitate și legalitate.
Misiunea este completată prin rolul său de actor suport pentru dezvoltarea economică a comunitații de afaceri, prin realizarea celor mai oportune investiții pentru asigurarea infrastructurii de dezvoltare a mediului de afaceri, motor de creștere economică.
Principalele obiective generale pentru acest mandat din cadrul SC Servicii de Gospodărire Măgura Codlei SRL sunt:
- Plăteşti cât arunci
- Încheierea mai multor contracte cu OIREP-uri care să aducă plus valore societății pentru deșeurile colectate selectiv.
- Planul de investiții pentru a putea opera conform noilor reglementări privind colectarea selectivă a deșeurilor menajere pentru SGM
- Demarearea activității de încheiere a noilor contracte de salubrizare în CODLEA.
- Motivarea și conștientizarea populației.
- Economicitate în îndeplinirea obiectivelor.
Planul pe 4 ani ce urmărește realizarea obiectivelor propuse societății pentru implementare:
Pentru Obiectivul « Plătește cât arunci »
- Sistemul de colectare.
- Sistemul de tarifare.
Pentru Obiectivul « Contracte cu OIREP-uri »
- Planul de încheiere a contractelor.
Pentru Obiectivul “Planul de investiții al societății »
- Care sunt investițiile prioritare
Pentru Obiectivul « Contracte noi cu populatia si operatorii economici »
- Cum se face acest pas și care sunt sancțiunile dacă nu închei un contract cu serviciul de salubritate.
Pentru Obiectivul « Motivare și conștientizare »
- Reciclarea începe de la locul unde se produce deșeul
- Dezvoltare durabilă pe criterii de transparență și competitivitate prin aplicarea prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională
- Stabilirea investițiilor necesare, corelate cu obiectivele propuse, respectiv în scopul îmbunătățirii calității serviciilor oferite. Consiliul de administrație va analiza, fundamenta, aviza și propune spre aprobare, anual Autorității publice tutelare și acționarilor programul de investiții necesar îndeplinirii obiectivelor.
- Instruirea permanentă a personalului în vederea creșterii gradului de profesionalism
- Angajarea oricăror cheltuieli trebuie să respecte principiile eficienței, eficacității si economicității
- Consiliul de administrație trebuie să urmărească încasarea la termen a creanțelor și să dispună toate măsurile necesare de recuperare a acestora în termenul legal de prescripție, în caz contrar trebuie să răspundă pentru prejudiciul cauzat societății
- Achitarea către bugetul de stat și bugetul local, cu prioritate a obligațiilor sociale
- Creșterea cifrei de afaceri
- Reducerea datoriilor la bugetul de stat
- Creșterea productivitatii muncii
- Creșterea profitului
Asteptări în domeniul eticii, integrității – au ca fundament patru valori- responsabilitate, profesionalism, integritate și transparență.
Organele de administrație și conducerea societății trebuie să se asigure că, prin modul în care își desfasoară activitatea, respectă interesul public, interesele legitime și drepturile cetățenilor și interesul societății, iar acțiunile au un impact pozitiv asupra societății în ansamblul ei.
În același timp, organele de administrare și conducere au datoria legală, morală și profesională de a se asigura că în timpul exercitării activității nu se află în conflict de interese sau într-o situație de incompatibilitate, așa cum sunt definite acestea în legislatia în vigoare. În cazul în care intervine o astfel de situație, societatea trebuie să sesizeze autoritatea tutelară, în scris, în maxim 15 zile lucrătoare de la apariția situației.
În conformitate cu legislația în vigoare, activitatea societății trebuie să fie transparentă și accesibilă cetățeanului, garantând o buna comunicare cu cetățenii, societatea civilă și mediul de afaceri, toate acestea conducând spre îmbunătățirea încrederii în integritatea și în capacitatea sa de a furniza servicii de calitate.
COMITETUL DE NOMINALIZARE ȘI REMUNERARE
MANOLE DIONISIE
POPESCU CORINA
NIȚĂ PAUL ALEX